مواد ضدعفوني کننده پوست و بدن

82jd_f1.jpg

ضدعفوني کننده مواد ضد باکتري هستند که براي از بين بردن ميکروارگانيسم هايي چون باکتري‌ها، ويروس‌ها، قارچ‌ها، اسپور باکتري‌ها و جلوگيري از رشد آن ها در سطح پوست دست و بدن مورد استفاده قرار مي گيرند. ضدعفوني کننده ها از بروز عفونت، پوسيدگي و گندخوني جلوگيري کرده و در پيشگيري از ابتلا به بيماري ها به ويژه بيماري هاي مسري مفيد و موثر هستند. در ادامه اين مطلب قصد داريم چند نمونه از مواد ضدعفوني کننده پوست و بدن را معرفي و بررسي نماييم.

اوژنول

اوژنول ماده فراري است که از در گياهاني چون گل ميخک، دارچين و برگ هاي خليج وجود دارد. اين ماده بيشتر در اندوزي، ماداگاسکار و هند سافت شده و از جوانه ها و برگ هاي اووژنيا گرفته مي شود. اوژنول در حقيقت روغن زرد رنگي است که بوي تندي داشته و يک اسيد ضعيف محسوب مي شود که در حلال هاي آلي محلول است. اين ماده کاربردي بوده و مي توان گفت خريد اوژنول مزيت هاي زيادي دارد. از جمله خاصيت هاي اين ماده مي توان به ضد التهابي بودن آن اشاره کرد. همچنين اوژانول يک آنتي اکسيدان با خواص ضد تب، ضد قارچي و ضد درد است که استفاده از آن به ويژه براي دندان درد توصيه شده است. از اوژنول به عنوان ماده ضدعفوني کننده نيز استفاده مي شود. اين ماده خواص دارويي بي شماري داشته و مي توان از آن به عنوان ماده بيهوشي و آنتي سپتيک و بي‌ حسي موضعي نيز استفاده کرد. خاصيت ضد ميکروبي، ضد سرطان بودن، محافظت در برابر نورون، بازده کاهش چربي خون و اثرات ضد ديابتي اين ماده تنها بخشي از فوايد اين ماده با ارزش است. اوژنول علاوه بر داروسازي، در کشاورزي (سموم دفع آفات)، صنايع غذايي (طعم دهنده)، محصولات آرايشي و بهداشتي و مراقبت از پوست و . نيز به کار گرفته مي شود. البته اين نکته را نيز بايد در نظر داشته باشيد که اگر دوز اين ماده از حد مشخصي بيشتر شود مي تواند سمي باشد.

کراس پويدون

يکي ديگر از مواد ضدعفوني کننده پوست و بدن، کراس پويدون نام دارد. اين ماده هموپليمر غيريوني و نامحلول در آب است که داراي سه درجه بندي مختلف XL-10، XL و INF-10 مي باشد؛ کراس پويدون پودر سفيد يا زرد رنگي است که فاقد رطوبت و بدون بو بوده يا بوي کمي دارد و به دليل انعطاف پذيري بالا امکان ترکيب شدن با پلي‌فنول‌ها، اسيد کربوکسيليک و ساير ترکيبات با وزن مولکولي کم را دارد. اين ماده نيز کاربردهاي متعددي دارد و به همين جهت افراد زيادي به سراغ خريد کراس پويدون رفته و از اين ماده براي موارد مختلف استفاده مي کنند. اين ماده در پوشش دهنده ها و ها به عنوان عامل تجزيه و بازدارنده خوردگي استفاده مي شود؛ همچنين مي توان از آن در ساخت و توليد بسياري از کالا استفاده کرد. يکي از کاربردهاي مهم ديگر کراس پويدون استفاده از آن در توليد مواد ضدعفوني کننده دست و بدن است.

بنزاليوم کلرايد

يکي از نمک هاي آلي که کاربرد گسترده اي در مواد ضدعفوني کننده و محصولات شست و شوي دست و صورت دارد، بنزاليوم کلرايد مي باشد. اين ماده در گروه شوينده هاي کاتيوني آمونيوم کواترنر قرار داشته و به عنوان ماده اوليه توليد محصولات ضدعفوني کننده، محصولات مراقبت هاي شخصي، دهانشويه هاي خوراکي، انواع شامپوها، محصولات آرايشي و بهداشتي، مواد دارويي و صنعتي به کار مي رود. بنزاليوم کلرايد يک نگهدارنده فعال ضد ميکروبي است که در محلول هاي چشم و اسپري هاي بيني، کرم‌ هاي ضدعفوني‌کننده و پمادهاي ضد خارش نيز کاربرد دارد. از مزيت هاي ضدعفوني کننده هاي بر پايه بنزاليوم کلرايد اين است که ماندگاري بالاتري داشته، به پوست دست آسيبي وارد نمي کنند و لکه اي بر روي لباس ها باقي نمي گذارند. اين ماده در متالورژي، کشاورزي و ساخت منسوجات و رنگ ها نيز به کار مي رود. يکي از شرکت هاي فعال در زمينه واردات محصولات شيميايي و مواد اوليه، شرکت پيشگامان شيمي نام دارد. شما مي توانيد جهت خريد بنزاليوم کلرايد به سايت اين شرکت مراجعه کنيد.

کلرهگزيدين

کلرهگزيدين يک عامل ضدعفوني‌کننده و ضد باکتري است که کاربردهاي فراواني دارد و خريد کلرهگزيدين نيز به همين دليل مي تواند مفيد واقع شود. اين ماده ميزان باکتري دهان را کاهش داده و موجب کاهش تورم و قرمزي لثه ها و جلوگيري از خون ريزي لثه مي شود. از کلرهگزيدين به منظور ضدعفوني کردن پوست پيش از جراحي و همچنين استريل کردن ابزارهاي جراحي استفاده مي شود. همچنين اين ماده در جرم گيري و جلوگيري از پوسيدگي دندان ها، ، جلوگيري از پلاک هاي دنداني، معالجه عفونت هاي مخمري دهان و بهبود زخم هاي آفتي، درمان ژنژويت، درمان استنوماتيت، درمان عفونت‌ هاي لوزه،  تميز کردن زخم‌ ها و جلوگيري از انسداد لوله هاي سوند ادراري کاربرد دارد. شما مي توانيد روزانه دو بار (بعد از صبحانه و قبل از خواب)، پس از مسواک زدن دندان ها از دهانشويه کلرهگزيدين گلوات استفاده کرده و تاثيرات فوق العاده آن بر سلامت دهان و دندان خود را مشاهده کنيد.

 


تفریحات سالم ماده ,ضدعفوني ,استفاده ,کننده ,مواد ,پوست ,ضدعفوني کننده ,مواد ضدعفوني ,کراس پويدون ,بنزاليوم کلرايد ,کننده پوست ,مواد ضدعفوني کننده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجموعه گلخانه ای دزفول اخبار استخدام انجام پروژه های شبیه ساری بهترین سایت ---------------- فروشگاه پکیج ناب انار موزیک